Ubezpieczenie OC zawodowe doradców podatkowych

Ubezpieczenie OC zawodowe – doradcy podatkowi i uprawnione podmioty

Pełne informacje podawane przed zawarciem umowy ubezpieczenia zawarte są w warunkach Obowiązkowego oraz Dobrowolnego Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe oznaczonych symbolem LW023/TC/6. Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie? Ubezpieczenie OC doradców podatkowych to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej klasyfikowane w Dziale II, grupy 13 (odpowiedzialność cywilna).

Co jest przedmiotem ubezpieczenia?
Stosownie do wybranego wariantu umowy przedmiotem ubezpieczenia
może być:

  • Sekcja 1, czyli odpowiedzialność cywilna z tytułu doradztwa
    podatkowego w tym prowadzenia ksiąg do celów podatkowych
    (ubezpieczenie obowiązkowe) – ubezpieczenie obowiązkowe zgodnie z
    Rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 04.12.2003 r.,
  • Sekcja 2, czyli odpowiedzialność cywilna z tytułu prowadzenia ksiąg do
    celów podatkowych i rachunkowych z rozszerzeniami o dodatkowe
    ubezpieczenie kosztów obrony, naruszenia poufności, zniesławienia lub
    znieważenia, odpowiedzialności w ramach wspólnego przedsięwzięcia,
    utraty dokumentów, koszty postępowań́ karno-skarbowych, karnych i
    administracyjnych w związku z roszczeniem klienta
  • Sekcja 3, czyli odpowiedzialność z tytułu doradztwa w zakresie
    ubezpieczeń społecznych i innego doradztwa kadrowego,
  • Sekcja 4, czyli ubezpieczenie kosztów w przypadku osobistej
    odpowiedzialności karno-skarbowej ubezpieczonego.
  • Sumy ubezpieczenia są każdorazowo wskazane w Polisie.

Co należy do obowiązków ubezpieczonego?

Ubezpieczony jest obowiązany między innymi do:

  • współpracy z ubezpieczycielem w przypadku zgłoszenia szkody
    podlegającej likwidacji na podstawie polisy.
  • weryfikacji prawdziwości oświadczeń składanych przed zawarciem
    ubezpieczenia i podpisania wniosku o ubezpieczenie oraz opłacenia
    składki w terminie i w sposób wskazany w polisie,
  • wskazania we wniosku zgodnie z prawdą wartości osiąganych
    przychodów z tytułu działalności oraz informacji o ewentualnych
    roszczeniach z tytułu działalności zawodowej w przeszłości,
  • współpracy z ubezpieczycielem w przypadku zgłoszenia szkody
    podlegającej likwidacji na podstawie polisy OC zawodowej
  • powiadomienie ubezpieczyciela o objętym umową ubezpieczenia
    roszczeniu skierowanym przeciwko Ubezpieczonemu, zamiarze
    zgłoszenia roszczenia lub o wszczęciu lub zamiarze wszczęcia
    postępowania karnego, dyscyplinarnego lub administracyjnego – w
    terminie 14 dni od otrzymania

chcesz wiedzieć więcej?

zapraszamy do kontaktu z opiekunem produktu tel. 694 908 589 lub przez e-mail: biuro@umd.waw.pl